عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402
بازدید : 139240
نویسنده : سئوکار


ماشین‌های صنعتی ماشین‌ها یا ابزارهایی هستند که برای مصارف مختلف در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. استفاده از آنها عمدتاً برای تسهیل کار است. در بسیاری از موارد، محصولات صنعتی ارزش دقیق مقدار را به ما اطلاع می دهند. ردیابی کمیت در بسیاری از عملیات صنعتی مهم است. در ادامه به بررسی سه نوع محصول صنعتی یعنی فرستنده دما، مبدل و کنتاکتور می پردازیم.



مبدل حرارتی

فرستنده های دما به طور گسترده در کاربردهای صنعتی برای نظارت و کنترل فرآیندهای دما مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از فرستنده دما وجود دارد. هر نوع فرستنده دما بسته به محیط نصب، فاصله سنسور و گیرنده، منبع تغذیه و دقت مورد نیاز مزایا و معایب خاص خود را دارد.

مزایای استفاده از ترانسمیتر دما

این نوع از ترانسمیترهای دما دارای مزایای زیادی هستند، از جمله:

کاهش خطا و نویز در انتقال سیگنال

جبران غیرخطی و جابجایی سنسور

گزینه های مختلف محصول را ارائه دهید

ارتباطات دیجیتال و آگاهی را فعال کنید

کالیبراسیون و پیکربندی را ساده کنید

فرستنده های دما بخش مهمی از سیستم های اندازه گیری دما مدرن هستند. آنها می توانند به بهبود کارایی فرآیند، کیفیت و ایمنی در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، مواد شیمیایی، تولید برق، غذا و نوشیدنی، داروسازی و غیره کمک کنند. یکی از بهترین ترانسمیترهای دما، فرستنده دما زیمنس است.

 

معکوس کننده

اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. استفاده از اینورتر برای تامین انرژی وسایل و دستگاه هایی که به برق AC از منبع DC نیاز دارند، مانند باتری یا پنل خورشیدی، مفید است. اینورترها در اندازه ها و اشکال مختلف بسته به توان خروجی AC و شکل موج تولید می شوند. برخی از انواع رایج اینورترها عبارتند از:

اینورتر موج مربعی: اینورترهای موج مربعی شکل موج های AC روشن و خاموش تولید می کنند که برخی از دستگاه های مهم را تغذیه می کند، اما می تواند باعث ایجاد نویز در الکترونیک حساس شود.

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده: یک شکل موج AC پلکانی تولید می کند که نزدیک به موج سینوسی است اما هنوز مقداری اعوجاج هارمونیک دارد. اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده می توانند انرژی اکثر دستگاه ها را تامین کنند، اما کارایی و طول عمر آنها را کاهش می دهند.

اینورترهای موج سینوسی خالص: اینها یک شکل صاف از جریان متناوب مشابه برق شبکه تولید می کنند. اینورترهای موج سینوسی خالص می توانند هر دستگاهی را بدون کاهش عملکرد یا کیفیت تغذیه کنند، اما نسبت به انواع دیگر اینورترها گرانتر و پیچیده تر هستند.



کاربرد اینورتر

مبدل ها به طور گسترده در کاربردهای مختلفی استفاده می شوند مانند:

سیستم برق: اینورترها می توانند برق متناوب را برای تجهیزات حیاتی در هنگام قطع برق، با استفاده از باتری ها یا ژنراتورها به عنوان منبع DC تامین کنند.

سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر: سرمایه‌گذاران می‌توانند پنل‌های خورشیدی یا توربین‌های بادی را به شبکه یا بانک‌های باتری متصل کنند و امکان استفاده از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر را فراهم کنند.

وسایل نقلیه الکتریکی: اینورترها می توانند جریان DC باتری یا پیل سوختی را به برق AC مورد نیاز موتور الکتریکی و سایر اجزای خودرو تبدیل کنند. یکی از بهترین مبدل های ایران مبدل INOT است.



شخص تماس

کنتاکتور وسیله ای الکتریکی است که برای روشن یا خاموش کردن مدار از راه دور یا خودکار استفاده می شود. کنتاکت ها اغلب در کاربردهایی که مقادیر زیادی جریان یا ولتاژ درگیر هستند، مانند موتور، بخاری، روشنایی و تهویه مطبوع استفاده می شود. کنتاکت ها همچنین می توانند برای جداسازی قسمت های مختلف مدار به منظور ایمنی یا نگهداری استفاده شوند.

یک کنتاکتور سه جزء اصلی دارد: سیم پیچ، گروه تماس و محفظه.

سیم پیچ یک آهنربای الکتریکی است که با عبور جریان الکتریکی از آن میدان مغناطیسی ایجاد می کند.

کنتاکت ها قطعات فلزی هستند که بسته به وضعیت سیم پیچ باز یا بسته می شوند.

این کیس یک پوشش محافظ است که از ورود گرد و غبار، رطوبت و سایر آلودگی ها به تماس جلوگیری می کند.

کنتاکتور با تامین ولتاژ کنترلی به سیم پیچ کار می کند که سیم پیچ متحرک را جذب یا دفع می کند. گیره به کنتاکت ها متصل می شود و مدار را می شکند یا می شکند. هنگامی که ولتاژ کار حذف می شود، سیم پیچ نیروی مغناطیسی خود را از دست می دهد و سیم پیچ توسط یک فنر یا نیروی به موقعیت اولیه خود باز می گردد.



نمایندگی کنتاکتور هیوندای در لاله زار

تور کنتاکتور

کنتاکتورها بسته به اندازه، درجه، پیکربندی و عملکرد انواع مختلفی دارند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

کنتاکتور تک قطبی: دارای مجموعه ای از کنتاکت ها است که می تواند یک فاز برق را تغییر دهد.

مخاطبین دو طرفه: دو مجموعه از مخاطبین وجود دارد که می توانند دو فاز را تغییر دهند.

کنتاکتورهای سه قطبی: این کنتاکتورها دارای سه مجموعه کنتاکت هستند که می توانند سه فاز برق را تغییر دهند.

کنتاکتورهای چهار قطبی: دارای چهار کنتاکت هستند که می توانند چهار فاز برق یا دو مدار مجزا را سوئیچ کنند.

کنتاکتورهای معکوس: کنتاکتورهای معکوس دارای دو سیم پیچ و دو مجموعه هستند که می توانند جهت چرخش موتور را با تغییر قطبیت منبع تغذیه تغییر دهند.

Flush Contacts: این کنتاکتورها دارای یک چفت مکانیکی هستند که حتی پس از حذف ولتاژ کنترل، کنتاکت ها را بسته نگه می دارد. این کنتاکتورها برای باز کردن کنتاکت ها نیاز به یک سیگنال سفر جداگانه دارند.

کنتاکتورهای کمکی: این کنتاکتورها دارای یک یا چند کنتاکتور کمکی هستند که می توانند برای اهداف سیگنالینگ، سوئیچینگ یا بازخورد استفاده شوند.

کنتاکتورها به طور گسترده در کاربردهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا دارای مزایای متعددی هستند، از جمله:

کنتاکت ها می توانند جریان ها و ولتاژهای بالا را به طور ایمن و قابل اعتماد اداره کنند.

آنها را می توان با استفاده از تایمر، سنسور، رله یا PLC از راه دور کنترل یا خودکار کرد.

کنتاکتورها می توانند با کاهش قوس و جرقه ساییدگی کلیدها و کلیدها را کاهش دهند.

مدار را می توان با استفاده از فیوز یا رله اضافه بار حرارتی از اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کرد.

 

مشاهده ادامه: https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887241-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com